niedziela, 27 stycznia 2019

zupa rybna - mintaj/szpinak/papryka



ostatnio u nas czas zup - ta poniżej jest na motywach przepisu pani Moniki Honory - zupę zrobiła w Pytaniu na Śniadanie. Wyszła bardzo smaczna. Wyobrażam sobie że z dorszem lub łososiem też ładnie zagra - ma ciekawy paprykowo - pomidorowy smak z lekką nutą rybną

składniki:

  • wywar mięsny lub warzywny 3 litry (w oryginale  na ogonach wołowych,  ja zrobiłem na szpondrze - klasyka: marchew, cebula, por, pietruszka, czosnek, ziele ang, liść laurowy , pieprz)
  • mintaj filet- 5 kostek
  • papryka 3 kolory po połowie strączka
  • por biała część 10 cm
  • przecier pomidorowy (1,5 l w oryginale, ja dałem słoiczek koncentratu)
  • przyprawy: lubczyk, tymianek, cząber, papryka czerwona słodka/ostra wedle upodobań
  • zacierki 15 dkg (ja zrobiłem szpecle takie jak w TYM przepisie)
  • 20 dag śmietany 12%
  • 10 dkg świeżego szpinaku
  • 0,5 l soku z kiszonej kapusty
wykonanie: 
  • do ugotowanego wywaru (przecedzonego) dodajemy pokrojone warzywa i przyprawy (poza szpinakiem)
  • gdy będą prawie miękkie wrzucamy koncentrat pomidorowy lub przecier, gdy się zagotuje wrzucamy pokrojonego w kostkę mintaja i gotujemy 10 minut
  • na gotującą wodę wrzucamy szpecle (jeśli używamy zacierek to nieco wcześniej, razem z mintajem)
  • po trzech minutach wrzucamy poszatkowany szpinak, gotujemy jeszcze 1-2 minuty 
  • na koniec wlewamy sok z kapusty, hartujemy śmietanę chochlą zupy, wlewamy do zupy i mieszamy do zagotowania
  • w oryginale podano ze sproszkowanym siemieniem lnianym, ja wolę z zieloną pietruszką

3 komentarze:

  1. Myślę, że właśnie niedługo również pokuszę się o przygotowanie zupy rybnej gdyż dawn jej nie jadłam. Mogę także każdemu kto lubi ryby polecić przepisy https://mowisalmon.pl/przepisy/ w których to przede wszystkim łosoś odgrywa główną rolę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń