sobota, 28 stycznia 2017

brownie z solonym karmelem

na motywach przepisu z programu Ale ciacho - zjawiskowe, ale stasznie pracochłonne i  kaloryczne. No ale coś za coś


Brownie:

  • czekolada gorzka 70%  tabliczka i 1/3
  • masło 3/4 kostki
  • 60 gr mąki
  • kakao 3 łyżki
  • szklanka cukru
  • 2 jaja
rozpuszczamy czekoladę z masłem, studzimy, jaja ubijamy z cukrem, łączymy z czekoladą, dodajemy produkty sypkie - pieczemy 15-20 minut/180 stopni

Biszkopt:

  • kakao 3 łyżki
  • woda 170 gr
  • masło 110 gr
  • cukier muscovado 280 gr
  • 2 jaja
  • ekstrakt z wanilii (ja dałem cukier wanilinowy)
  • mąka 140 gr
  • łyżeczka sody
  • szczypta soli 2 g
  • 140 gr kwaśnej śmietany 18%
  • woda 3/4 szklanki
zagotowujemy wodę i rozpuszczamy kakao, studzimy, ucieramy masło z cukrem, osobno jaja z wanilią, łączymy, dodajemy śmietanę i sypkie surowce - pieczemy 45-55 min/180 stopni

Krem

  • czekolada mleczna  2 szt (200 gr)
  • czekolada gorzka 2 szt (200 gr)
  • śmietana 36% 350 gr
  • 40 gr syrop glukozowy (dałem 3 łyżki cukru pudru i nieco wody)
  • 1 i 3/4 kostki masła
Zagotowujemy śmietanę i glukozę. łączymy z czekoladami masłem. Ubijamy gdy zacznie się krystalizować. Uważając, żeby się krem nie zważył

Słony karmel

  • szklanka cukru
  • 140 g śmietany 36%
  • pół kostki masła
  • łyżeczka soli 
karmelizujemy cukier na patelni, dodajemy zagotowaną śmietanę i sól, po wystudzeniu łączymy z masłem

Montaż: 

biszkopt dzielimy na dwie części (spód i góra)) i układamy ciasto w kolejności od spodu:
  • biszkopt
  • krem
  • brownie
  • karmel
  • biszkopt
  • krem


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz