czwartek, 3 stycznia 2013

sernik chałwowy


dostałem przepis, zrobiłem raz, na drugi dzień rodzinka błagała o drugi - zrobiłem drugi raz - pyszny  !(jeśli ktoś lubi chałwę). Robi się prosto i szybko. Będziemy robić raz na kwartał, bo bomba kaloryczna ogromna ! ;)


składniki:

spód:

  • 100 -150 gr ciastek typu digestive
  • 40 gr masła
masa serowa:
  • ser twarogowy 80 dag (ja użyłem gotowy sernikowy z Tesco w opakowaniu 1 kg -  trzeba do niego nieco więcej mąki ziemniaczanej)
  • 3/4 szklanki cukru 
  • 4 jajka
  • pół szklanki śmietany kremówki
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej (można dodać budyń zamiast)
  • 300 gr chałwy (pokruszonej)
  • ekstrakt z wanilii 2 łyżeczki lyb nasionka z 1 laski wanilii
polewa:
  • 150 gr chałwy pokruszonej
  • pół szklanki śmietany kremówki
wykonanie:

spód:
  • ciasteczka kruszymy drobno, mieszamy z roztopionym masłem , wysypujemy na spód tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia
masa serowa:
  • wcześniej zmielony ser (najlepiej dwukrotnie) ucieramy z cukrem w mikserze, dodajemy stopniowo po jednym jajku
  • na koniec dodajemy pozostałe składniki oprócz chałwy - miksujemy krótko do połączenia, 
  • dodajemy chałwę  - już nie miksujemy, mieszamy łyżką
  • masę wylewamy na spód z ciastek
  • pieczemy w temp.170 stopni przez 1 godzinę w kąpieli wodnej (trzeba wstawić na niższą półkę naczynie z wodą, ja wstawiłem głęboką blachę, wlałem tam wodę - trzeba dolewać, gdy wyparuje)
  • studzić w uchylonym piekarniku
polewa:
  • chałwę pokruszyć na drobno, dodać kremówkę, zmiksować blenderem, 
  • podgrzewać polewę by zgęstniała, mieszając - uważać, żeby nie przypalić
  • lekko przestudzić i wylać na przestudzony sernik
sernik wstawiamy do lodówki i chłodzimy przez 12 godzin (i to jest najtrudniejsza część całej operacji ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz